Pages

Thursday, July 22, 2010

Urusan yang selama ini tertangguh

Still berada di rumah PIL and hari ni pergi buka akaun kat Tabung Haji. Hubby awal-awal lagi dah ada akaun kat TH and alang-alang hubby dah ada time nak buka akaun wifenya ni, itu yang terus masuk bandar Kuala Terengganu.

Sampai je area TH, bukannya terus dapat parking. Kena pula tawap lebih kurang 8 kali sebab nak cari parking. Tension betul! Time tu dah rasa nak balik rumah balik and plan nak buka akaun tu kat KL je. Memandangkan ada benda lain yang nak diuruskan kat situ, kitorang redah je. Last-last hubby suruh i turun dengan Azziz and dia pergi cari parking.

Masuk je dalam TH dengan harapan agar orang tak ramai menjadi sia-sia. Kat kertas nombor giliran tu tertera nombor 146. So kena tunggu lagi 32 orang lagi barulah dapat berurusan dengan pihak TH.

Baru je nak pergi kat tempat menunggu, terpandang pulak satu nota yang sungguh istimewa. Kat nota tu ada bagitahu siapa yang ada membawa bayi dibolehkan berurusan dengan kadar segera. Apalagi, terus je call hubby sebab nak tinggalkan Azziz kat hubby sebab nak bawa Maryam. Bila dah bawa Maryam (bayi), seriously memang tak lama duduk dekat tempat menuggu. Kejap je pihak TH dah suruh pergi ke kaunter.




Sebelum balik rumah, menuju ke Noor Arfa Craft Complex (NACC). Sememangnya dari dulu lagi nak singgah kat NACC. Manalah tahu kot-kot dapat harga murah kalau beli direct dari tempat asalnya. Apa yang menariknya kat sini, bukan setakat baju dan kain pasang yang dijual malah ada juga barang kraftangan lain yang dijual.




Selain dari kain pasang, baju kurung yang sudah siap dijahit pun ada dijual. Tapi semuanya tak berkenan dihati. Masa pergi kat butiknya di One Utama, ada juga baju yang menjadi tarikan dihati and harganya boleh Taaahaaaaaan la jugak. Itu yang berhajat nak cari design yang sama macam kat cawangan One Utama tu kalau-kalau harganya jauh lebih murah. Bila dah tengok kat NACC, tak ada pulak.

Kain pasang memang banyak dijual. Tapi tak adalah i nak tengok sangat designnya. Ialahkan, kalau beli kain pasang, bila pulak nak pergi hantar tempah. Tailor of course lah dah tak ambil tempahan baju kurung sekarang ni. Kalau setakat beli sekarang tapi nak pakai raya next year, baik beli next year. Lagi puas hati.

Bagi sesiapa yang mencari baju batik untuk lelaki, kat NACC memang ada banyak pilihan. Macam-macam warna yang ada. Nak yang striking colour pun ada.

Lepas je puas ronda-ronda kat dalam NACC, akhirnya hand fan yang dibeli. Hurm..lain yang dicari tapi lain yang dibeli.


 Pelbagai warna ada dijual..

Yeay! dah dapat hand fan yang baru..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails