Pages

Thursday, December 15, 2011

Jom sihat!

Okey...berblogging sambil melayan Alli yang dah ngantuk nak tidur.

Yang lain dah pergi main basikal dengan atuk diorang. Komfem balik karang habis selumur muka masing-masing dengan hingus sebab sekarang Abbas, Azziz dan Maryam dah diserang flu dan batuk. Demam pun ada jugak tapi bila dah bagi ubat, terus cergas je. Itu yang boleh main basikal tu.

Alli pun ada jugak menunjukkan tanda-tanda batuk dengan hidung yang kurang selesa. Harap Alli dikelilingi oleh pengawal peribadi yang menghindarkan dia dari terkena flu dan batuk dari abang-abang dan kakaknya.

Sekarang ni pun Alli dah 3 bulan lebih. Latest berat Alli ialah 6.5kg. Kata paed "over dari average". Itu hari berat dia dah sampai border obesiti dah. Hamboiiii..ku semangat! Yang penting dia sihat!

Untuk masa sekarang ni pulak Alli kena makan ubat antibiotik setiap malam sehinggalah paed sendiri yang suruh stop. Ini gara-gara air kencing Alli yang before this ada infection. So kalau nak keluar mana-mana yang memerlukan kitorang stay untuk beberapa hari, memanglah kena bawak ubat Alli.

Next year bulan march pulak nanti dah kena pergi hospital lagi untuk buat ultrasound bagi tujuan nak pastikan kidney Alli okey. Tarikh tu lah yang tak sabar ditunggu dan takut untuk ditunggu.

Tak sabar sebab nak pastikan kesihatan Alli dapat dipantau dengan lebih awal lagi dan takut pulak untuk mendengar apa yang akan dikatakan paed hasil dari ultrasound tersebut.

Tapi so far alhamdulillah Alli memang nampak sihat and dia ni bukan jenis baby yang banyak ragam. Cuma dia ni boleh dikatakan kerap muntah la jugak kalau nak dibandingkan dengan abang-abang dan kakaknya. Lebih-lebih lagi bila dia overload susu. Kadang-kadang tu dah macam air pancut keluar dari mulut dia.

Dipendekkan entry..
 
Alli pun dah tidur so empunya blog ni nak masak nasi goreng.  :)


.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails