Pages

Wednesday, April 6, 2011

Sudah berada di TGG

Sudah berada di TGG..Alhamdulillah perjalanan semuanya berjalan dengan lancar.

Semalam pukul 7 dah ada dekat LCCT. Lepas check-in terus je beli McD untuk kiddos sebagai dinner diorang. Beli satu juga untuk mama diorang sekali. Tak sangka pulak habis burger tu seorang sebiji. Lapar jugak diorang ni. Patutlah bila nampak je mama diorang duk mengendong plastik McD terus je cakap lapar nak makan.

Tapi Maryam tak adalah makan burger tu sebiji. Dia cuma makan fries. Untuk Maryam memang sekadar alas perut dia je. Itupun dia berhajat nak pegang burger abang-abangnya.


 Sementara tunggu papa nya pergi check-in..

 Apa yang syiok main lalu bawah tu pun tak tahulah..



 Mr hubby sedang menikmati Spicy McChicken wifenya..sharing is caring..:)



Dalam flight pun kiddos tak peel so rasa berbunga-bunga je hati ni. Mula-mula tu risau jugak kalau-kalau Azziz or Maryam peel dalam flight. Dah lah masing-masing mempunyai lontaran suara yang cukup power.

Kalau stewardess dalam flight tu duk cakap guna bantuan speaker, diorang tak yah nak guna bantuan speaker dah. Komfem dari seat depan sampai seat belakang boleh dengar..hehehehehe..

Sampai je airport TGG, PIL dah standby untuk amik kitorang. Balik rumah and pot pet - pot pet dulu barulah tidur. Of course makan dulu sebab perut perlu diisi dengan makanan agar dapat tidur yang tenang. Cewah!

Sekarang ni pun rumah sunyi sikit sebab Abbas dan Azziz dah ikut papa diorang pergi rumah BIL. Termasuk juga sepupu-sepupu diorang yang lain. Now lenalah sikit Maryam tidur. Itu yang ada time sikit nak berblogging ni.

Hari ni pun duduk rumah je and esok baru start nak keluar cari barang yang ada dalam senarai. Kalau esok cuaca panas, komfem ketiak basah masa nak mencari barang.

Kat sini kalau cuaca panas, rasanya lain macam sikit. Mungkin sebab dekat dengan pantai so terasa la jugak bahangnya. Tapi kat sini kalau mandi tengahari terik sekali pun, airnya tetap sejuk. Itu yang best je.

Perkara yang pasti akan dilakukan bila setiap kali balik sini, kitorang akan pergi makan sotong, udang dan ikan  celup tepung kat tepi pantai. Aktiviti ni memang best. Sambil makan sambil main sand.

Yang lebih makannya i dan yang lebih main sand nya kiddos dan papa diorang..ngahahahahaha..Mandi memang tak adalah sebab pantai berdekatan sini tak sesuai untuk bermandi-manda.

Hurmmm..apsal tetiba tekak ni rasa nak makan kopok lekor ek?? Mentang-mentang dah sampai ganu, dan dan tu nak makan kopok lekor..hehehehehehehe.. Ni yang kena sms mr hubby ni. Alang-alang dia dah ada kat luar. Sebelum dia sampai rumah, harus bagitahu dia cepat-cepat.

5 comments:

intannazirajalil said...

oh2..comeynyer beg2 kiddos..
setiap anak2 ader beg sendiri..

=)

kasihredha said...

huhu...ikan celup tepung ka?
keropok lekor?...huhu
tolong makan unk akak ye...
mcm sekarang gak nak balik Ganu

Unknown said...

intannazirajalil : :)

kasihredha : akak..jomlah dtg sini..kita minum gelas besar pulak..hehhehehehe..

Lia said...

betoi tu sharing is caring.. hehe... comel kiddos ye..

Unknown said...

Lia : :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails