Pages

Tuesday, October 11, 2011

Rock Melon with Coconut Milk

Bahan-bahannya
1/2 biji buah rock melon - dipotong kecil
6 sudu besar gula
150ml santan pekat 
1 tin buah laici- laici dipotong dua / empat
6 sudu besar air laici - diambil terus dari tin buah laici tadi
2 cawan air panas
Ketulan ais batu









  • Campurkan kesemua buah rock melon yang telah siap dipotong bersama buah laici kedalam satu mangkuk.
  • Masukkan pula santan pekat.
  • Kemudian masukkan sekali 2 cawan air panas yang telah dicampurkan dengan 6 sudu besar gula.
  • Masukkan 6 sudu besar air laici serta gaul rata.
  • Barulah dimasukkan ketulan ais batu ataupun disejukkan dahulu sebelum dihidang.
  • Siap!

*kalau nak sejukkan dahulu tanpa meletak ais batu, boleh dikurangkan kuantiti gula mengikut citarasa sendiri.

    3 comments:

    Yan said...

    best tu..

    kalau pakai nangka atau mangga pun lagi seddap..

    kasihredha said...

    segar je kan dapat minum macam ni :)

    Sue said...

    Yan: kalau tak dpt cari rock melon, boleh try guna nangka dgn mangga pulak kan..

    kasihredha: betul tu kak..dpt minum sejuk2 pulak tu..

    Post a Comment

    Related Posts with Thumbnails