Pages

Friday, December 24, 2010

Tag from MATAHARI71



Kali ni nak buat tag dari MATAHARI71. Siap ada award lagi tuh!

Terima kasih banyak-banyak kepada akak MATAHARI71 atas pakej tag dan award yang diberi. Rasa macam terlalu awal nak dapat award..malu..but really appreciate it! :)


1. Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda?
Seingat i masa umur 11-12 tahun. Kiranya time sekolah rendah lagi. Masakan pertama yang dimasak, memang tak ingat but i still remember ada satu hari tu balik dari sekolah, terasa nak makan bihun goreng. Teruslah ambil kuali and operasi memasak pun bermula. Dalam bihun goreng tu rasanya cuma letak bawang putih, bawang besar and cili boh je. And of courselah ada letak garam kan. Tapi yang paling penting warna bihun tu memang merah giler and menu bihun goreng tu terus jadi bihun goreng petrol sebab minyak memang banyak! Untuk tekak sendiri dan masakan sendiri memang ditelan jua..hahahahaha..

2. Siapa yang menggalak anda masak?
Pada mula pembabitan diri dalam bab masak-memasak ni, mak lah yang memberi galakan. Bak kata orang  "orang perempuan kena tahu masak". Sekarang ni dah tak ada galak-mengalak lagi. Anak pun dah 3! Sendiri mau ingat la kan.


3. Masakan yang paling anda suka masak dan digemari orang-orang kesayangan anda?
Rasanya memang tak ada fokuskan (sesuai ke guna perkataan fokus ni ek?) masakan apa yang i suka masak. Bila rasa nak masak gulai lemak cili api, itulah yang akan dimasak. Kalau rasa nak buat desert, i akan buat desert. 

And bila bab digemari pulak, my sister suka kalau i masak keow teow goreng. Betul tak kak long? Hehehehe..And mr hubby suka dengan puding karamel yang i buat dan lauk gulai nenas dengan ikan masin. Katanya (bukan i yang kata) "terbaik"!
 
4. Tag 5 orang blogger yang sering berkunjung ke blog anda.
 Tag 3 je lah ye..



 

2 comments:

kasihredha said...

ada nama blog akak le..
macam tak caya je...hihi
TQ

Unknown said...

Kasihredha : akak..kena percaya jugak..hehehe..u're welcome!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails