Pages

Friday, December 10, 2010

Trend ejaan sekarang ni..

Sekarang ni ada saje je ayat / perkataan yang bila kita sebut / baca jadi lain macam. Ada saje idea yang cuba dikongsi dengan orang lain.


  • Aku -- akue, aq
  • Ada -- ader, adew
  • Sekarang -- skunk, skunx
  • Korang -- korunk
  • Lagi -- ag
  • Kain -- ken


Nak baca pun dah jadi lain macam je. Kalau setakat boley (boleh), iye (iya), wokeh (okey) tu kira senang nak baca lah jugak tapi kalau yang macam ni..

akuw knay ngn mamat neyh,lpas 2 kami jd makin qapat n kapel,,,,akuw tataw dea dh da gf,,,,
dlam 5 bulan kapel akhirnya kantoi dsitu...
hahahahahahahaha,,,mmg sakit aty kowt so akuw mnta break jew arr,takan nk tggu ag kowt....tp lpas 2 kami kapel blexx coz dea dh break ...ngn gurl 2....hubungan kami bertahan sampai 2 tahun ja akhirnya putus,,,skunxx akuw dh dgelar tunang owg...bila dh jd tunang owg si jantan 2 mai untuk dapatkan akuw...
akuw mmg sygs dea tp akuw takan pewnah lukai haty tunangkuw coz dea ta pnah lg mnyakiti hatykuw or cuqang dgn kuw.....
kpada xbf akuw.....brubah la kae.....jgn sakiti haty yg mnchentai anda....


ayat diatas dicopypaste dari FB seseorang.     .-sebagai contoh ayat sahaja-..

4 comments:

kasihredha said...

suesah naq bace...ayart camni
huhuhuhu

Sue said...

Kasihredha : itulah..dari seminit boleh habis baca, boleh jadi 2 minit pulak..hehehehe..

LiAnA said...

penat nk paham.. mcm nk mengeja pun ada.. dulu tak tau "aq' tu apa.. rupanya 'aku'..

Sue said...

LiAnA : tu la pasal..baca pun mmg slow je..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails