Pages

Friday, October 8, 2010

Stress ke..?

Semua orang sure pernah rasa stress. Kalau ada yang diantara kita tak pernah rasa stress, jawapan dari i ialah NO COMMENT.

Stress sebenarnya merujuk kepada tekanan, beban, konflik, keletihan, ketegangan, panik, perasaan gemuruh, anxiety, kemurungan dan hilang daya. Gejala ini berhasil apabila seseorang itu merasakan keperluan melebihi dari keupayaan atau sumber yang ada pada dirinya....bla...bla....bla....bla...

Bila cerita tentang stress, merujuk juga pada hubby yang sekarang ni (semenjak tukar kejar baru) stress. Jangan salah sangka pulak, bukannya stress yan melampaui batas sampaikan anak bini pun kena jadi mangsa stress. Kalau macam tu, komfem i akan call talian nur...:)

But really respect my hubby coz dia tak ada pula nak balik kerja pastu nak buat muka stress. Paling kuat pun sekadar sms yang dihantar yang mengatakan dia stress. Hubby still macam sebelum ni, balik dari kerja je, tanya tentang hal anak-anak + main dengan anak-anak. Pendek cerita, hubby memang pandai menangani stress cuma i je i kesian kat dia.

Sometimes tu bila tanya macam mana dengan harinya di office, mesti ada diselitkan "stress". Well, ada juga i buat jokes mengatakan nanti i akan panggilkan otomen tolong settlekan stress dia but itu je lah yang i mampu. Takkan lah pulak i nak pergi serang office dia sambil nak memekik " Tolong jangan buat En Fadzil stress boleh takkkk?". Itu terang-teranglah i yang terover stress.



 Image by google..

Anyway, bukan hubby atau i sahaja yang kena bijak menangani stress, but semua yang diluar sana pun kena tangani stress dengan bijak. Bila diperhatikan semula, hubby punya stress ni pasal tempat kerja dia yang punyalah bla...bla...bla...bla...bla...


p/s:Jangan ingat housewife pun tak ada stress tau..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails