Pages

Saturday, October 2, 2010

Program di awal pagi

Kononnya nak tidur awal malam ni tapi still nak berlaptop juga. Macam biaalah, bila dah on laptop ni, sure anak-anak tersayang telah lena diulit mimpi yang indah. Kalau tak, tak ada maknanya dapat fokus kat sini.

Dua hari lepas awal pagi dah keluar rumah. Kami menuju ke KLIA. Tujuan kesana bukannya nak pergi naik flight tapi untuk menghantar my SIL yang study medic kat Mesir.

So me and anak beranak memang breakfast kat airport. Untuk kiddos mamanya belikan sausage mcmuffin with egg kat McDonald's and yang lain breakfast dekat Food Garden at level 2. Banyak juga stall kat situ seperti Thai Corner, Noodles & Sizzling, Delight Chicken Rice Shop, Nasi Padang Pagaruyung, Nyonya Meals and......dah tak ingat ler... :)


Yummie!..

Menyakat Maryam pula..

Image by google..



Lil' Princess with SIL..

Tapi apa yang pastinya, i menunggu keow teow kerang dengan perasaan yang geram. Lambat betul nak masak. Disebabkan dah bayar lah yang buatkan i tunggu depan kaunternya dengan penuh 'kesabaran'. Ada seorang makcik dengan anaknya pun mengalami benda yang sama. Aduh! tensionnya...... Anyway price keow teow kerang tu RM6.10. So kira okeyla..




Flight pukul 10 lebih so lepas je sessi bersalam-salaman, terus menuju ke Nilai untuk sessi berhari raya. Lama juga lepak sana sampai lunch kat sana terus. Rumah yang kami raya tu ialah rumah makcik (Mak Alang) belah hubby.

Sampai je kat rumah Mak Alang, kelihatan bunga-bungaan yang berwarna-warni dihadapan rumahnya. Sedap je mata memandang. Selain dari pokok bunga, banyak juga tanaman lain yang ada di tanam sekali. Ada kangkung, betik, pucuk ubi, terung pipit, ciku, daun kari, daun kesum, cili padi, pokok limau purut, pokok gajus, pokok mas cotek, mengkudu, kemangi dan mullberry. Sempat juga ambil gambar pokok mullberry tu.


Terung pipit..image by google..

Kemangi..image by google..

Mengkudu..image by google..

Pokok mas cotek..image by google..

Pokok mullberry..
Ini pula buah mullberry..image by google..

Dapatlah juga rasa buah mullberry yang fresh. Memang manis. Excited tu tak payah nak cakaplah. Ialahkan, tak sangka pulak mullberry ni boleh ditanam dekat sini. Kiranya itulah first time i makan mullberry. Siap dibagi sepasu (ada 2 anak pokok ditanam sekali) untuk ditanam kat rumah. Hubby pula dapat pokok kemangi. Kata hubby ulam kemangi ni best. Entahla..tak pernah try pun.

Harap-harap pokok mullberry i nanti akan membesar dan mengeluarkan hasil dengan jayanya. Semalam ada google pasal penjagaan pokok mullberry ni. Rupanya pokok ni senang nak jaga. Tak perlu direct sun. Yang penting cukup air. Lagi satu, daun pokoknya boleh dibuat teh. Kebaikan buah mullberry ni ada kat sini. Harap kali ni juga pokok kemangi hubby akan menjadi.





0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails