Pages

Monday, October 18, 2010

Sekiranya..

Sekiranya anda mempunyai cash yang banyak di dalam wallet anda..
Belanja satu family makan and sudah tentulah i akan memanjakan diri untuk bershoping sakan. Dah nama pun cash yang banyak di dalam wallet kan..apa yang nak ditunggu lagi. Cash tu mesti baru dikeluarkan dari mesin ATM dan tujuan dikeluarkan tu tentulah untuk digunakan. Takkan nak diperamkan pulak kan. Tapi kalau ada yang ikhlas memberi, sebahagian dari duit tu akan dimasukkan ke dalam akaun.

Sekiranya diberi peluang untuk memilih ais krim, ais krim apakah yang akan dipilih anda..kenapa?
Ada 2 jenis ais krim yang i nak pilih. Yang first Haagen-Dazs dan yang keduanya Baskin Robbins kerana sejujurnya memang tak pernah rasa pun ais krim dari jenama tu. Mungkin pasal harganya yang boleh tahan kot. Tapi kalau sesekali nak try apa salahnya kan cuma memanjang lalu depan HD dan BR tu tak adalah pulak nak beli. Kena tunggu dapat cash yang banyak tu kot..hehehehehe..

Sekiranya anda keluar, apa yang anda simpan di dalam handbang anda..?
Ada lipstik, lip gloss, lip balm, compact powder, hand fan, handphone dan tisu. Tapi kekadang tu ada jugak bawa 3 helai bib untuk 3 orang kekasih hati dan cermin mata. Hurm, eloklah tu..cermin mata simpan dalam handbag. Kalau ada sesiapa yang duk lambai or senyum dari jarak jauh dan senyuman serta lambaian itu tidak dibalas, tolong jangan fikir sombong pulak. Ini kerana handbag yang pakai cermin mata bukannya tuan empunya handbag tu yang pakai walaupun tuan empunya handbang itu sendiri yang rabun.

Sekiranya diberi pilihan, coklat atau bunga?
Nak pilih bunga la. Wah! bestnya dapat bunga..kalau dapat sejambak bunga, lagilah suka! Kalau nak compare bunga dengan coklat, memanglah bunga tak boleh nak makan and if dapat bunga segar, bunga tu akan mati. Tapi dah soalan pun "sekiranya diberi pilihan" kan. Kalau dapat toblerone yang besar tu memang best! Toblerone tu halal atau tidak ye?

Sekiranya anda ingin keluar rumah, apakah perkara yang akan anda lakukan?
Kalau keluar nak balik kampung atau bercuti, i akan pastikan gas masakan ditutup (ni memang tugasan mr hubby coz i memang tak reti bab ni), tutup meter air, sampah dibuang, pintu dikunci and rumah dikemas terlebih dahulu. Nanti tak adalah bila balik dari kampung, tengok rumah berselerak. Dah lah penat pastu balik rumah pulak tengok rumah bersepah. Lagilah bertambah penat. Tapi kalau setakat nak keluar bersiar-siar, biasanya akan kemaskan segala macam toys budak.



P/s: dah banyak beli pokok bunga tapi tak berapa nak menjadi..

2 comments:

BUNGA said...

salam ziarah dr UK..
saya bw..

awak suka bunga yer.. saya pun sama..
sebab tu nama saya Bunga.. hehehe

Unknown said...

BUNGA: salam ..
mmg suka tgk bunga yang cantik-cantik.. :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails